... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

utorok, 23. júna 2015

Ach, to čistenie zúbkov

Aj vy máte problém s čistením zúbkov? Asi nie. Ale my áno. Nechápem, prečo sa tomu tak bráni. Všeeetko je dôležitejšie ako vyčistiť si zúbky. A tak dumem, hútam, ako by som mu to spríjemnila a do čistenia zúbkov ho nemusela nútiť.

 
prvé umývanie zúbkov koncom 8 mesiaca...to sa mu ešte chcelo a išlo mu to ozaj parádne :-)

Prvé čo som vyskúšala, bola kratulinká pesnička, ktorú som na rýchlo, v stave najväčšej núdze vymyslela: 
Šuchy, šuchy sem a šuchy, šuchy tam,
všetky zúbky si ja pekne vyšuchám.
Šuchy, šuchy sem a šuchy, šuchy tam, 
teraz ja už svoje zúbky biele mám.

zaberala perfektne, ale prešiel nejaký čas a prestala byť taká atraktívna.

 Potom som skúsila knihu o zúbkoch, ale asi to nebola tá správna, ktorá by ho motivovala, pretože mu to naozaj vydržalo len chvíľu, kým sa nabažil tlačítka v knihe (je to zvuková kniha, v ktorej je nahratý zvuk vyplachovania úst) a prestala ho zaujímať.

Ďalšia v poradí bola videopesnička od Mira Jaroša, ale u nás, na moje veľké sklamanie, nezaznamenala, absolútne žiaden záujem.

A tak sme skúšali všetko možné i nemožné...všetko od požiarnikov (do ktorých som vkladala naozaj veľké nádeje :-), cez zvieratká, plyšáky a obľúbené maňušky, ale nič nezaberie na dlho.

A tak som to teda vzala za úplne iný koniec. Dnes sme totižto neumývali zúbky Adamkovi, ale nášmu krokodílovi Dílovi.
Pripravila som Adamkovi tácku, na ktorej bolo všetko čo potrebuje na umývanie zubov, plus som pridala, presýpacie hodiny, nášho krokodíla a špinavé zúbky (vystrihla som ich z bieleho papiera, zalaminovala a pofarbila čiernou fixkou- kaz).


A čuduj sa svete, Adamka to veľmi zaujalo. Najprv si natlačil na kefku pastu (tej spotreboval riadne veľa, ale dopredu som s tým rátala a dala som mu takú, ktorú mohol vyničiť celú).


Krokodílovi čistil Adamko zúbky naozaj precízne (tu sme použili aj presýpacie hodiny, a odmerali sme si čas, ako dlho mu zúbky čistil) Aj keď teda zaujatý bol natoľko, že čistil oveľa dlhšie aj potom čo sa presýpacie hodiny presypali.



No a nakoniec sme umývali aj špinavé zalaminované zúbky. To sa Adamkovi naozaj páčilo, lebo reálne videl, ako špina zo zúbku mizne a zúbok ostáva čistý.



Teraz už ostáva len dúfať, že si z tohto nadšenia, ktoré mal počas čistenia na tvári, niečo prenesie aj do večerného čistenia svojich vlastných zúbkov.  A ak nezabralo ani toto, v zálohe mám schovaného ešte jedného žolíka- knihu o zúbkoch a Kazovi, ktorá už je na ceste k nám:-) Viac si o tejto knižke môžete prečítať tu na blogu jednej šikovnej maminky.

6 komentárov:

  1. Toto je naozaj skvelé! :-) A toho krokodíla aj ja chceeem, už dlho nejakého hľadám :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. pozri našla som ho tu: http://www.aliexpress.com/item/New-Cartoon-Crocodile-Toy-Keychain-Child-Toy-Animal-Toy-Scary-Crocodile-Teeth-with-Moveable-Mouth-E/32229508043.html

      Odstrániť
  2. Teď jsem narazila na tento článek - kolik tu bylo Adamkovi? A pomohlo vám to s čištěním zoubků z dlouhodobějšího hlediska?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mal tu 22 mesiacov a pomohlo to asi na nesiac... odvtedy pomáha len rozprávka o Petríkovi, ktorému sa pokazili zúbky, lebo si ich nechcel čistiť a o Bobrovi Leontínovi, ktorý si tiež nečistil a zlomil sa mu zub, keď staval hrádzu :-) Vymyslela som si ich za pochodu a doteraz na nich fičíme :-D

      Odstrániť
  3. Fancy designer wear our website and resonable price More....
    Plz visit Plz visit:- designer wear supplier in surat

    OdpovedaťOdstrániť