... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok, 18. júna 2015

Montessori hernička 2

Dnes sme s drobcom opäť navštívili "monteherničku". Ako som si aj myslela, jeho prvé kroky viedli k valčekom (ako už niekoľkokrát predtým). Som veľmi šťastná, lebo o niekoľko dní by mi domov mala doraziť mini sada týchto valčekov. Uvidíme ako budú fungovať v domácom prostredí :-)


Tie ďalšie kroky viedli ako inak ku kynetickému piesku (na Adamkovom narodeninovom zozname je hneď na prvom mieste). Dnes sme krájali a potom Adamko vyrábal pieskových ježkov zapichovaním slamiek a špajdlí.




Úžasná (a hlavne nová) zaujímavosť bola pre Adamka táto zvuková dráha. Xyloba je guličková dráha, ktorá hraá melódie. Jej súčasťou sú zvukové doštičky, ktoré vydávajú rôzne tóny a dieťa si tak dokáže vyskladať ľubovoľnú melódiu. Adamka zatiaľ najviac bavilo spúšťať guľôčky a vymieňať zvukové doštičky. Túto úžasnú "hračku" si môžete kúpiť napr. tu.



Adamko už celkom rád priraďuje čokoľvek k čomukoľvek, a tak sme to skúsili aj s rastlinkami. Adamko okrem priraďovania aj ovoniaval :-) a pomenovával rastlinky aj ich farby. Ku niektorým mi dokonca povedal aj od koho som také dostala :-D  (od tatinka ruže, od dedka narcisy a od tety Bibky tulipány... ďakujeeem) Túto tubu "Kvety" zo série Safari Ltd nájdete napríklad tu.


Zapichovanie. No čo už, keď drobca zaujímajú značky? A od značiek k zástavám nieje ďaleko, že? A tak sa Adamko vypytoval "a toto je aká značka? mamka a toto?" maminka odpovedala (vždy po pravde...(fuuu ale šťastie, že na niektorých bol v zadu nápis, už tak som si dosť potrápila šedú mozgovú kôru, aby som si pospomínala na všetky)  a drobec zapichoval... čo na tom, že zle, zatiaľ išlo len o ten úkon a možno tam niekde v hlavičke sa mu uložili aj názvy na neskôr, keď ich bude potrebovať. 
...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára