... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok 2. júla 2015

Ako sme trávili Jún

Čítame o dušu, všetko zaradom a aj niekoľkokrát za sebou. Robí mi to radosť lebo ja sama som riadny knihomoľ a keď vidím, že knižky priťahujú aj Adamka teším ma to. Momentálne je u nás patrí medzi obľúbené: O veselej mašinke a čítanie dopĺňame aj rekvizitami :-)



NA Deň detí, sme si s Adamkom vyrobili z kartónov požiarnícke auto. To bolo radosti...a stále ho baví, hasiči sú stále v kurze :-)



Kŕmili sme zvieratká. Adamka to veľmi chytilo a momentálne by chcel kŕmiť každé zvieratko, ktoré zbadá, aj mravcov :-)

Navliekame. Akdamko prejavil záujem navliekať. Síce sme to skúšali už predtým, ale s mojou výraznou pomocou, teraz to už skúša sám. Dokonca prišiel na to, že ak strčí šnúrku z hora, nevykĺzne mu, ako keď sa ju snaží dať z dola a chytiť.


Magnetky, tiež veľmi populárne, tu bol pokus o stavanie konrétneho obrázka, ale to Adamka ešte nebaví, skôr mu ide o ten "zázrak",  že sa magnetky držia na plechu.


Dlho, predlho Adamkovi nešlo točenie uzáverov a ani veľmi neprejavoval záujem o otváranie rôznych škatuliek kde bol točivý uzáver. Teraz sa to zmenilo a otvára všetky fľaše zaradom, tak sme to trošku podporili z jeho obľúbenými dopravnými prostriedkami.


Od kedy sme navštívili botanickú záhradu a stretli sme sa tam s motýľmi, Adamkovi prirástli k srdcu, všade kde ich zbadá ma na nich upozorňuje, pozoruje ich v prírode a tak sme si to oživili doma trošku motýľou skladačkou, plánujem mu ešte vyrobiť prikladanie skutočných reálnych motýľov, tieňové pexeso, celý krásny súbor o motýľoch na stiahnutie som našla- tu.


Záhrada nám ponúka množstvo príležitostí na poznávanie prírody, života v nej, ale aj činností, ktoré v nej treba vykonávať a tak nacvičujeme...sadenie, rýľovanie, okopávanie, polievanie,... 
Naše inprovizované "hlinovisko" v tieni, keďže veľmi pálilo slniečko, preniesli sme si kúsok hliny do tieňa a bolo že to radosti a zábavy a samostatnej práce na pol hodinku :-)



Je teplo, dá sa behať iba v slipkoch tak teda začíname...držte palce :-)


Náš tatino zbožňuje čistenie svojho auta. Vyžíva sa v mydlení, zmývaní, leštení... a tak správnu techniku Adamko odpozoroval a teraz svoje vedomosti aplikuje a neustále umýva svoju motorku a Tatru. Radosť pozerať ako pedantne umýva každý milimeter. Snáď mu tento zmysel pre precíznosť pri umývaní ostane a bude to vedieť využiť aj vo svojej izbe :-D

umývame motorku
tankujeme (nožná pumpa)
Už dlho sme sa v ničom "nemiagali". Tak sme opäť vytiahli trošku šošovice a zvieratká k tomu.


Maľovanie vodou na asfalt... vzali sme si štetce, valčeky a čmárali o dušu. Skúšali sme to už aj minulý rok, Adamko mal vtedy rôčik a zaujalo ho to aj vtedy, no tentoraz mi už ukazoval...aha mamka kufo... (ufo), ...aha mamka slniečko,.... aha mamka prechod pre chodcov .-D

slniečko
"kufo"- ufo
prechod pre chodcov- vytvorený valčekom
kreslili sme potom ešte aj doma
Pexeso. Skúšali sme hrať pexeso. Ppárovanie dvoch rovnakých obrázkov Adamkovi ide, tak som mu to skúsila sťažiť. Obrázky sme otočili a snažili sa hľadať dvojice tak ako pre pexese. Ďalšou zmenou bolo, že som hrala už aj ja, takže musel čakať kým obrátim obrázky aj ja, a až potom išiel on. Trošku to dalo zabrať, pretože doteraz vždy hľadal páry sám a nemusel čakať, ale pomaly to pôjde.


No a skúšali sme aj zapichovanie špendlíkov, Adamko sa musel veľmi sústrediť aby sa nepichol a pritom trénoval jemnú motoriu, lebo špendlíčky sú ozaj malilinké...išlo mu to nádherne.


Teraz ked už krásne svieti slniečko, trávime veľa času vonku, konečne aj tatino bude mať pár dní dovolenky a tak sa tešíme na spoločné chvíle strávené aj s ním :-) Želám teda krásne prázdniny aj vám všetkým :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára