... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok, 13. júla 2015

Na tácke 2...

"Tácková" metóda sa mi zatiaľ veľmi osvedčuje a preto pokračujem a fotím si aké tácky Adamkovi pripravujem. Niektoré zaujali menej, niektoré viac, dokonca tuším jedna zostala úplne nedotknutá. Ale je to v poriadku, navádza ma to aspoň, ktorým smerom sa uberať a aké aktivity Adamkovi pripravovať.

1. Poznáte hru Logico? Je ešte z čias mojich rodičov, ale zachovala sa a je to úplne perfektná pomôcka na zapichovanie malých kolíčkov, triedenie farieb, alebo porovnávanie veľký- malý (kolíček).


2. Zvieratká- momentálne drobča nemá veľmi "zvieratkové" obdobie, ale za skúšku nič nedáš, pozrel vyskúšal, a nechal tak :-)


3. Plastelína- juj tak táto tácka, sa u nás ani neodkladá zo stola. Niekoľkokrát za deň, si plastelínu Adamko vyberie z kelímka a hrá sa. Takto som ho našla minule, obslúži sa už krásne sám.


4. Vysekávanie z papiera- Adamko už dávno prejavuje záujem o vysekávačky a tak som mu pripravila tácku, aby si to mohol precvičovať ak na to bude mať chuť. Dala som mu tam také, ktoré majú malý odpor a nie je pre neho ťažké stlačiť ich. No a napríklad takto vyzerá obrázok, v ktorom sme vyrezané tvary použili :-)

5. Fixky a maľovanka- Táto tácka bola odo mňa trochu výstrelom do tmy. Ešte nedávno mal Adamko veľkú chuť stále niečo tvoriť, no odkedy sa oteplilo, sme stále vonku a na tvorenie už nezostáva toľko času. Myslím, že aj senzitívne obdobia má teraz skôr zamerané na pohyb, ako na kreslenie.

6. Prekladanie/presýpanie šošovice z misky do misky- trénujeme pravo ľavý, aj ľavo pravý postup a posilňujeme tak obe mozgové hemisféry. Lyžičkou preložil šošoviculen dvakrát, potom presýpal z misky do misky.


 7. Limonáda- Robili sme si s Adamkom limonádu, pripravili sme ju, naservírovali a potom koštovali, bola naozaj osviežujúca. Viac o celej príprave nájdete tu.


8. Strihanie- Robili sme nedávno s Adamkom Pirátsky ďalekohľad a tam ho veľmi zaujalo strihanie lepiacej pásky. odvtedy mi stále pomáha zo strihaním, čohokoľvek, čo potrebujem odstrihnúť. preto som mu pripravila túto strihaciu tácku, nemala však taký úspech ako som si myslela, že bude mať.

9. Ovocie- Na našej záhrade už pomaly dozrieva ovocie za ovocím a keďže Adamko už vie dávno všetky pomenovať, aj priradiť k obrázkom, zopakovali sme si to ešte raz a doplnili aj o rozdelenie na také, ktoré u nás na záhrade rastú a ktoré nie.


Už teraz sa teším ako a či vôbec ho zaujmú tácky pripravené pre neho na zajtra.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára