... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

piatok, 3. júla 2015

Na tácke...

 Tento týždeň sa u nás nesie v znamení "táckových" aktivít. Aby som to vysvetlila, na poličkách má Adamko toho ozaj neúrekom, no akosi ho nič nezaujme natoľko aby si to sám zobral. Premýšľala som v čom to môže byť a došlo mi, že tam má toho pravdepodobne veľmi veľa a v tom chaose sa nevie orientovať a tak som sa pokúsila mu v tom urobiť trocha poriadok a vniesť nejaký systém.

Už dávno to takýmto "táckovým" spôsobom robím s tvorením. Keď niečo ideme robiť, vždy mu všetko čo k tomu budeme potrebovať nachystám na jednu tácku. jeho potom zaujíma že čo z toho bude :-)



Začala som to teda robiť tak aj s aktivitami. Na každý deň mu pripravím zo dve "aktivity na tácke", podľa toho čo ho práve zaujíma, cez deň potom pozorujem, či sa s nimi hrá, či ho zaujali alebo nie a podľa toho potom buď ich tam nechám aj ďalšie dni, alebo ich vymením.


 Adamko sa včera buchol. A dosť škaredo, tak som mu na to priložila ľad. Tak ho to zaujalo, že si vypýtal ľad aj na hranie, preto som mu nachystala som mu ľadové kocky do ktorých sú zamrznuté rôzne drobnosti.




Kocky a zrkadlo. Stavanie kociek už Adamko prestalo baviť až tak ako to bolo donedávna, ale zato ho to zaujalo keď sme ich skladali na zrkadlo.  Je to úplne iný pohľad na stavbu a vlastne vytvára nový priestor.... Zrkadlá sú skvelé na vnímanie symetrie, orientácie v priestore/priestorovú predstavivosť, svetlá napr. na základy optiky.



Trénujeme pinzetový úchop. všimla som si, že Adamko drží lyžičku pri jedle v celej pästičke, čo znamená že má nedostatočný pinzetový úchop, začali sme ho nanovo trošku trénovať. A ako inak ako pre neho veľmi príťažlivo... nakladáme  prepravky s nákladom na kamión prevážame ich do obchodu a tam opäť vykladáme. zaujalo ho to na riadne dlho.



Už dlhšie mi chce Adamko pomáhať pri strihaní čohokoľvek, fascinujú ho nožničky a neustále si ich che prezerať nasádzať na prsty. Začleňujem ho už do činností, kde mi treba niečo odstrihnúť a žiadam ho o pomoc. Skúsime to teda s takýmto košíkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára