... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

piatok, 7. augusta 2015

Teplá a studená

Dnes som sa rozhodla poriadne vyumývať chladničku. No a keď sa mi už tie obrovské šuflíky na zeleninu a ovocie sušili na balkóne, skrsol mi v hlave nápad :-)

Teplá a studená voda
Adamkovi som pripravila dve rovnaké a dostatočne veľké nádoby (áno, presne tie z chladničky). Do jednej som dala studenú vodu a ľad a do druhej som dala vodu teplú. Pre istotu som túto aktivitu situovala na balkón, aby sme sa mohli nerušene ponoriť do činnosti a neriešiť rozliatu vodu na podlahe.


Keď som Adamkovi ukázala čo je na balkóne pripravené, hneď vedel čo robiť, nemusela som m k tomu vôbec nič hovoriť. Najprv skúšal vody v nádobách prštekom, skonštatoval, ktorá je studená a ktorá teplá a potom si povedal, že to vyskúša aj nôžkami. 


 Veľmi som sa potešila, lebo presne o takomto skúmaní tieto aktivity sú. Vyskúšal sa postaviť, raz do jednej, raz do druhej nádoby, potom nechal jedno nôžku v jednej a druhú v druhej nádobe a nakoniec sa rozhodol, že príjemne mu bude v teplej vode a odtiaľ sa vie hrať aj v studenej. 



Keď sa mu zdalo, že je teplá voda až príliš teplá rozhodol sa ju ochladiť (a prišiel na to úplne sám) tak, že si do nej nalieval studenú vodu z vedľajšej nádoby. Bol fascinovaný tým ako sa teplá voda menila pridaním studenej na vlažnú a nakoniec mi víťazoslávne oznámil, že už nie je teplá :-)


Adamko si okrem nádobky na prelievanie vypýtal aj kamienky a tak sme sa pohrali aj s nimi. Najprv ich hádzal do nádoby, potom po nich šliapal a tešil sa, že je to ako v jazere (minule sme si boli močiť nôžky na Bukovci). Skúšal ich aj ukladať do drážky medzi nádobami.


Nakoniec sme si vyrobili jazero vo fľaši.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára