... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok 28. septembra 2015

Jesenná nálada

Hurááá, začína sa zjesenievať a podľa toho vetra čo dnes dul, je jeseň naozaj tu. A prečo hurá? No ja zbožňujem jeseň a jej krásne farby, aj tie zachmúrené dni majú niečo do seba a šušťanie listov, šišky, žltočervené stromy a gaštany...


 Nečudo, že celé dni trávime vonku, doobedu vo dvojici (ale s tatikovou čapicou) a poobede sa k nám pridáva už aj tatino.


Nazbierali sme si poklady, potešili sa pohľadom na stromy a kvety, popadané lístie, nechali sa poriadne ošľahať vetrom a potom šup do tepla domova.

poklad... už mi v hlave beží plán čo z nej bude :-)

jedna z posledných... taká sama a taká krásna



Doma v teple sme potom pripravili s Adamkom tatikovi prekvapenie. Recept na koláčik som našla na Modrom koníku u jednej veľmi šikovnej maminky a tak som si ho trošku pozmenila (podľa zásob v chladničke). Za inšpiráciu ďakujem @beatka1988


JABLKOVÝ KOLÁČ

- jablká
- 4 vajíčka
- cca pol šálky trstinového cukru (môžete dať aj menej)
- škoricový cukor
  - cca pol šálky polohrubej múky/ pol šálky špaldovej múky

Vajíčka vyšľaháme s cukrom do peny, primiešame múku a cesto rozotrieme do okrúhlej formy vymastenej maslom (ja som dala kokosový olej) a vysypanej múkou. Jablká nastrúhame a posypeme cesto. Zbytok jabĺk nakrájame na plátky a poukladáme po obvode formy. Nakoniec celé dielo posypeme škoricovým cukrom.
Pečieme pri teplote cca 180°C cca 45 minút.


No a po obede zase šup von.


Počasie bolo naozaj poriadne veterné a tak sme sa po krátkej prechádzke už len na rýchlo "rozmazane" cvakli a utekali do tepla domova dať si šálku teplého čaju a koláčik.


Po ceste domov sme zachytili takúto nádheru. No nie je ten svet krásny? ... ááách, ešte aj na sídlisku je na čo pozerať :-)


Prajem pekný večer.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára