... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

utorok 29. septembra 2015

Modrá... alebo ako sa u nás tvorí jeseň

Dnes sme dostali s Adamkom chuť na maľovanie a tak mi napadlo, že keď už tu máme tú krásnu farebnú jeseň, čo takto si vyrobiť ježka a namaľovať jesenné listy. Ježka i listy sme síce stvorili, no o jesenných farbách sa tu nedá veľmi hovoriť :-)



Po obede som využila Adamkovo plné bruško a momentálnu nechuť vydávať akúkoľvek prehnanú aktivitu a pustili sme sa do tvorenia. Ježka sme už na živo videli a niekoľkokrát sa na neho aj hrali (viď tu), tak tentokrát prišla na rad umelecká tvorba.

Ježko
Kamarát ježko vznikol veľmi spontánne a použité na neho bolo to, čo sa práve nachádzalo po ruke. Noštek je z pompom guličky, pichliače z vaty a nožičky z lekárskych špachtličiek.


Ježkovi som predkreslila hlavu fixkou na CD, aby sa pri maľovaní anilínovými farbami ( zoženiete v každom papierníctve, alebo aj na internete) nerozmazala), nalepili sme mu noštek, očko, nôžky a potom Adamko priliepal chumáčiky vaty.


Pichliače sme zafarbili zapúšťaním vodovej farby.


Potom Adamko domaľoval pozadie. To sústredenie nemalo chybu. Vychutnávala som si pohľad na to, ako sa snažil opatrne nezájsť "do ježka" a keď sa mu to nakoniec nepodarilo a náhodou zašiel, rozhodol sa, že aj ježkova tvárička bude zelená ako tráva :-)


To isté ako pri tráve sa potom zopakovalo aj pri oblohe. Veľká snaha o dodržanie kontúr, neúspech a následné rozhodnutie, že teda aj ježko bude modrý.





Niekde v tejto fáze tvorby, došlo u Adamka k obrovskej túžbe maľovať na modro, a teda do úplného zabudnutia upadli všetky moje plány červeno-žlto-hnedo-zelených jesenných listov :-)
Nevadí, to jeho úžasné sústredenie a naladenie stálo za to, veď posúďte sami. Oceňujem aj zdôvodnenie modrej explózie... "mamka ja maľujem búrku" :-)

Vymaľovávanie listu - Búrkový list






Adamko list vymaľoval naozaj veľmi precízne a to čo ušlo mimo, to nevadí... ešte doladíme... motorika zatiaľ nepustí.


Po tomto diele, Adamko stále nemal dosť a tak som mu posunula aj môj list, aby mu dotvoril pozadie. A ako inak, Adamko si aj teraz vybral modrú, ...a ak by ste nevedeli.... vraj je to list odfúknutý v strašnej búrke.

Maľovanie pozadia- List odfúknutý v búrke






V závere, nesmelo chýbať ani autíčko... hmm, že by modré?

Autíčko v búrke


Prajem krásny, predposledný, septembrový večer.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára