... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

piatok, 2. októbra 2015

Jedlé muchotrávky

Nedávno mal na desiatu Adamko takéto utešené muchotrávky. Inšpirácia bola prekvapivo náhla a ani vo sne by mi nenapadlo, akú reakciu resp. "muchotrávkovo- hubkovú mániu" odštartuje.


Od toho dňa Adamko neustále spomína, zbiera a všade hľadá hubky. Keďže sme sa pri jedení muchotrávkovej desiaty bavili o jedlých a nejedlých hubách, stalo sa pravidlom pri našich prechádzkach, že Adamko hľadá a potom aj nájde imaginárnu hubu, ktorú "akože" odtrhne, "akože" uloží do košíka a pýta sa ma... "mamka a toto je jedlá alebo nejedlá huba?"


Prechádzka bola asi namáhavá, lebo Adamko po príchode domov zaspal ako dudok. No po zobudení, ho muchotrávková mánia neprešla. "A mamkááá, a ja by som ešte chcel také muchotrávky čo sa môže papáááť." A čo urobí milujúci rodič pre svoje dieťa? No predsa, vymyslí vhodnú alternatívu (nehovoriac o tom, že si sám do radosti mädlí ruky, že zase bude zábava :-) ).

Nachystali sme všetko potrebné... 60g cukor, 200g múka, 100g maslo, 1 žĺtko (alebo dve žĺtka, ale my sme doma nemali a tak som tam šupla trošičku teplej vody)


Cesto som urobila kým Adamko papal obed a potom mi už pomáhal aj on. Vaľkali sme, vykrajovali.

Ukladali na plech, piekli (každý podľa vlastnej rúry, my na 180°C, netuším ako dlho)... a samozrejme ochutnávali všetko čo sa dalo ochutnať, od múky, cez maslo až po cesto.

A samozrejme aj polevu :-). Tú som urobila z bielka a 30g cukru + dve kvapky červeného potravinárskeho farbiva (ak chcete viac červenú, treba dať viac, nám vyšla ružová :-D)

Keďže Adamko mal v réžii hlavne to vaľkanie a vykrajovanie, niektoré koláčiky sa nám podarili veľmi tenké a tak sa pri pečení jemne prismudli, nám to ale nevadilo a z chuti nestratili absolútne nič.

Natieranie nám išlo naozaj od ruky, sústredenie bolo doslova hmatateľné, v závere som bola naozaj príjemne prekvapená z výsledku. A áno viem, asi nie veľmi estetické a výchovné sedenie na linke, ale nám to tak v danej chvíli vyhovovalo :-)

No a tu už sú naše krásky muchotrávky a k nim pribudli aj dubáčiky (1 PL kakaa, 1 PL medu, 1 PL kokosového oleja). Posypali sme  ich cukrárskymi guľôčkami.
Prajem krásny víkend.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára