... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok, 12. októbra 2015

Jeseň, pani bohatá, farbí listy do zlata

Táto nedeľa sa niesla v duchu osláv. 


Naša babka je jesenné dieťa a tak som si za úlohu dala vymyslieť jej JESENNÝ darček, ktorý by potešil telo aj dušu a tak bolo rozhodnutie jasné... upiekla som jesennú tortičku a vytvorila handmade darček, aby si naša babka osladila život.


ČOKOLÁDOVÁ TORTA

cesto:
- 175 g múky 
- 20 g kakaa
- 5 G sódy bikarbóny
- 150 g práškového cukru
- 2 veľké vajcia
- 150 ml oleja
- 150 ml polotučného mlieka 

poleva:
50 g práškového cukru
- 25 g horkej čokolády
- 30 ml polotučného mlieka
- 30 ml bieleho jogurtu
- hrozno na ozdobenie (ale použiť môžete akékoľvek ovocie) a lístočky (recept na ne nižšie).

Zmiešame všetky suché ingrediencie (múku, kakao a sódu bikarbónu, cukor). A zvlášť v druhej mise zmiešame tie mokré (olej, mlieko, vajcia). Túto "mokrú zmes" vyšľaháme vidličkou, kým sa ingrediencie nespoja. Tekuté prísady vylejeme na tie suché a dobre premiešame. Zmes vylejeme do tortovej formy, ktorú máme vystlanú papierom na pečenie a pečieme 25-30 minút na 180 stupňov.


Tortu necháme vychladnúť vo forme a potom ju vyklopíme. Vychladnutú tortu prerežeme (ja som prerezala na dvakrát) a natrieme ľubovolným džemom ( ja som použila marhuľový a lesnú zmes).
Nakoniec urobíme polevu. Všetky prísady za stáleho miešania roztopíme v malom hrnci. Potom pomaly keď zmes zovrie, povaríme ešte cca dve minútky a nalejeme na tortu. Necháme stuhnúť a tortičku ľubovoľne ozdobíme.

Ja som zdobila naším hroznom zo záhrady a keksíkmi v tvare listov, ktoré som si upiekla deň predtým.
Recept som použila presne ten istý, ako na muchotrávky, ktoré sme s Adamkom piekli TU
S tým rozdielom, že som urobila takmer dvojitú dávku a vypracované cesto som si rozdelila na tri časti. Do každej som potom pridala potravinové farbivo (zelené, žlté, červené).


Farebné bochníčky som trhala na franforce a takto "džabala" kade tade, ako sa mi to farebne páčilo.


 Najlepšie je kúsky cesta lepiť na seba, cez seba a vrstviť, aby cesto po vyvaľkaní vytvorilo krásnu mozaiku.


Nakoniec som vykrojila listy a upiekla na 180° cca 10 minút (každý už pozná svoju rúru).


Hotové lístočky poslúžili na ozdobenie torty a zvyšok som chcela nejako pekne zabaliť, aby si svokruška mohla pochutnávať na keksíkoch ku káve celú jeseň, aj keď už torta bude dávno zjedená. 
Inšpiráciu som nakoniec našla tu a tak som kúpila krásnu sklenenú dózu a lístočky do nej naukladala.



 Vyzbrojení týmto sladkým arzenálom, sme vyrazili gratulovať a bol to krásny deň, plný dobrých ľudí a skvelej nálady :-)


A sledujte z akého ručne maľovaného skvostu som pila kávu... cítila som sa ako kráľovná. 

Prajem krásny, upršaný a u niekoho možno zasnežený deň :-) 

2 komentáre:

  1. Krásna torta, krásne všetky fotky :)
    Sušienky v dóze máš také milené! Rada by som zdieľala fotku sušienok na mojej facebook stránke http://facebook.com/homemadebymajka -dúfam, že to nebude problém, samozrejme pridám i odkaz na Tvoj článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, že to nebude problém, práve naopak, budem rada :-) A ďakujem za milé slová.

      Odstrániť