... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

sobota, 24. októbra 2015

Lazaret... alebo... Na tácke 3

U nás doma je už pár dní hotový lazaret. Adamko i ja sme chorí, no s tým rozdielom, že kým ja ledva stojím na nohách a vôbec nič nevidím cez zaslzené oči, moje dieťa má energie na rozdávanie.
Nič iné mi teda neostáva, ako motivovať ho prevažne na aktivity, pri ktorých sa sedí a ja tak môžem sem tam potajomky driemať :-)   Ešte dobre, že mám prezieravo dopredu nachystané naše obľúbené "táckové aktivity".

Tentokrát to boli tieto:


 1. Mozaika
Túto hračku si pamätám ešte zo svojho detstva a tak som chcela, aby ju mal aj Adamko. Dostal ju na svoje druhé narodeniny, no doteraz o ňu nejavil záujem, tak čakala na svoj čas a ten pravdepodobne prišiel.


2. Látková podložka a mestečko
Adamko by sa s autíčkami hral do omrzenia a prišiel už do veku, kedy si pri tom celkom vystačí sám, potrebuje iba moju účasť a tak sa s radosťou prizerám, aké rôzne situácie si dokáže vytvoriť.


3. Šrubovanie
V posledných dňoch sa náš byt premenil na opravársku dielňu. Adamko má potrebu všetko opravovať, šrubovať, uťahovať, "kladivovať" používa termíny ako "podaj mi prosím račňu", "potrebujeme hever", "vymeníme poistky", "vyhoreli nám sviečky", alebo "roztrhlo sa brzdové lanko"... je zaujímavé mať syna... toooľko sa toho priučím :-D


4. Kynetický piesok
Von na pieskovisko sa ísť nedá, čo takto si ho urobiť doma? To je vám parádna vec, nielenže ňou na dlllho zabavíte dieťa, ale aj seba. My sme s Adamkom nepohnuto DVE!!!! hodiny sedeli pri lavóre s týmto zázračným materiálom a hrali sa a hrali a hrali... na chvíľu som zabudla aj na chorobu. Určite odporúčam.


5. Emócie
Nedávno sme objavili s Adamkom v obchode špongie s tváričkami a Adamkovi sa okamžite zapáčili, nielenže s nimi rád upratuje, ale hovorili sme si aj o emóciách a prikladali sme si k nim kartičky s detskými tváričkami, ktoré si viete stiahnuť tu.


6. Pečiatky
Postačí zopár vrchnáčikov z PET fliaš, samolepiace písmenká z machovej gumy a razítkovaciu podušku a zabávali sme sa obaja. Skúšali sme si vytlačiť svoje meno, a vyrobili sme aj srdiečko pre tatika.


Uff, tieto posledné dni mi dávajú poriadne zabrať. Snažím sa uzdraviť a zabaviť dieťa (keďže nemôžeme von) a popri tom aj seba. No mňa tentoraz choroba obchádza akosi viac a tak som vďačná za chvíle, ako bola dnešná, kedy sa mi vďaka nášmu tatinovi, ktorý utiekol z práce poobede skôr domov, dostalo chvíľky ozdravujúceho relaxu zo šálkou čaju, domácich keksíkov a mojím kamošom denníčkom.


Prajem krásne dni a nech vás choroba čo najširším krokom obchádza.
M.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára