... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

sobota, 7. novembra 2015

6 jesenných námetov na tvorenie s deťmi

S Adamkom, sme túto jeseň nazbierali veľa pokladov na našich prechádzkach a tak sme sa ich snažili využiť pri našom tvorení. Tu je ukážka toho ako, snáď inšpirujeme aj vás. Ešte nie je neskoro, aby ste si niečo z toho skúsili aj vy doma :-)

Tavnou pištoľou sme nalepili konáriky nazbierané na prechádzke a potom dostal Adamko k dispozícii štetec a ceruzku (opakom ceruzky, tou gumou, robil žlté odtlačky)

Vystrihla som z kartónu tekvičky, tie Adamko pomaľoval a nalepil na ne tváričky.

Lepidlom som nakreslila na pevnejší kartón (aby sa neskrútil) slimáčika, Adamko ho vysypal hŕstkou a potom už len dolepil lístky a očká slimáčikovi.

Vystrihla som vnútro z papierového taniera tak, že mi ostal len veniec a na ten sme lepili listy, potom ešte Adamko dolepil tavnou pištoľou (dávala som vééééľky pozor, aby si neublížil, ale sám bol veľmi opatrný) gaštany.

Šarkan predkreslený, vymaľovaný a dotvorený všetkým možným čo bolo po ruke. Oči sme mu vyrobili zo suchého zipsu  na ktorý sa ľahko prichytil filc aj chlpatý drôtik, strihali sme filc, lepili listy a maľovali voskovkami.

Vystrihla som list a lepiacou gumou ho prilepila na umytú fľašu. Potom sme s Adamkom fľaše vymaľovali ( tú malú robil úplne sám), z vyschnutých fliaš sme odlepili list, nasypali tam hŕstku a obtočili vrch špagátom.

4 komentáre:

  1. Odpadnem z vás, dnes musíme nazbierať konáriky! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. super napad s poharikmi, aku farbu ste pouzili? inak najprv som si myslela ze tam je farebna fazula az ked som si zvacsila obrazok uvidela som kamienky, tiez nazbierane niekde?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. použila som akrylové farby a vo vnútri nie sú kamienky, ale hŕstka... normálne kúpená v obchode :-) míňame zásoby, ktoré sme použili na sensory box pred pár dňami :-D

      Odstrániť