... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok, 31. decembra 2015

Silvester po našom...

... znamená doobedu prechádzka v prírode, alebo návšteva (neodetnených) kamarátov na chate a potom úžasná šošovicová polievka, koláčiky pre šťastie, želania v orechových škrupinkách a prskavky.

Napriek tomu, že som sa pomýlila (no čo už materská "dovolenka" pomaly účinkuje aj na moja mozgové závity) a naaranžovala k prasiatkam "Starý rok" namiesto toho "Nového", ktorý čakáme... pridala som ju... veď predsa tento rok je rovnako dôležitý a vďaka tomu, že prebehol, môže prísť ten Nový, že? :-D
Takže ako to je na Silvestra u nás?
Doobedu sa vždy trošku potúlame v prírode...


... a potom hor sa domov do tepla chystať dobroty na večer :-)
Základom silvestrovského menu u nás, je hustá šošovicová polievočka s údeným mäsom. Varí sa preto, aby sme po celý ďalší rok mali dostatok peniažkov. Ďalšími chodmi, sú slimáčiky z lístkového cesta, rôzne jednohubky, a koláčiky. Určite je to tak aj u Vás, že? :-)



Koláčiky sú pre šťastie a preto sú v tvare prasiatka či štvorlístka. Tohto roku som už pri pečení mala pomocníka a hneď nám bolo v kuchyni veselšie, keď sa na nás usmievali z pekáča utešené prasiatka.


Polnoc si poctivo odrátame, opusinkujeme sa, zapálime prskavky a ideme si na balkón pripiť a pozerať na ohňostroj. To je pre mňa vždy zážitok nevídaný, i keď posledné dva roky som ho prežila chlácholením zo sna prebudeného Adamka. Som zvedavá ako to pôjde tento rok.


Na Nový rok si potom každý z nás vyberie jeden oriešok, v ktorom ho čaká "veštba" či želanie do Nového roka.



U nás už rozvoniava šošovička a svietia sviečky. Všetko je nachystané a Nový rok môže pokojne prísť... a jáááj ešte treba pozvešať prádlo z balkóna, do Nového roka sa má ísť s čistým štítom a s dokončenou robotou.


 
Prajem Vám všetko dobré do Nového roka, nech sa všetky vaše priania, sny a túžby plnia a nech je rok 2016 pre všetkých plným lásky, zdravia, pokoja  a ešte lepším a úspešnejším ako ten starý. 

PF 2016


M.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára