... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda, 6. januára 2016

Trojkráľový koláč

Rozhodla som sa, že upečiem trojkráľový koláč. Je to obyčajná bábovka, ale my sme si ju trošku "strojkráľovateli" :-)



Inšpirovala ma k tomu Monika na svojom krásnom a inšpiratívnom blogu "U nás na kopečku".
Adamko síce ešte veľmi nerozumie tomu všetkému okolo, ale koláče zbožňuje, preto bol veľmi rád, keď som ráno zahlásila, že si na dnešný deň jeden upečieme. A keď som povedala, že bude trojkráľový s korunou, tešil sa ešte viac.... na tú korunu... až tak, že sa stihol korunovať ešte skôr, než sme koláč začali piecť :-)



Pôvodne traja králi priniesli dary malému Ježiškovi a preto tento koláč má byť sladký a mal by sa v ňom pre niekoho nachádzať dar. V mnohých krajinách doňho zapekajú malú postavičku kráľa, alebo mandľu pre šťastie a ten kto ju nájde, sa stáva kráľom a dostane papierovú korunu, ktorá tróni na koláči, alebo je "obtočená" okolo neho.


Tohto roku som do koláča nezapekala nič (predsa len, mali sme už Novoročný puding, tak aby toho šťastia nebolo až príliš :-D ) ale koláčik, koruna a aj jej výroba môjmu malému kráľovi urobila obrovskú radosť. Kým sa koláčik piekol, vystrihla som korunu z výkresu, ktorý Adamko sám vymaľoval.



Aby som mu príbeh o troch kráľoch aspoň trošku priblížila, hľadala som možnosti ako na to. Na nete som toho o troch kráľoch našla celkom dosť a na pintereste som objavila aj maľovanku pre nás ako stvorenú...


... na vysvetlenie som vytvorila Adamkovmu veku a potrebám prispôsobený príbeh o troch kráľoch, ktorý sme si vyrozprávali a pri rozprávaní nám pomohli papierový traja králi. Ak si ich chcete vyrobiť aj vy, tu nájdete predlohu.

Postavičky sú vymaľované a podlepené tvrdým výkresom, aby sa neohýbali.


Nakoniec traja králi zaujali svoje miesto na koláči... keď už je trojkráľový :-)


Radosť bola veľká... a predpokladám, že od tohto dňa mi bude po byte pobehovať malý Melichár (ako sa sama, jeho výsosť, oslovuje) :-D





 Po obede sa ešte chystáme trošku na prechádzku, keďže sniežik stále drží, treba to využiť a večer v teple pri koláčiku si pozrieme rozprávku o troch kráľoch.


 Želám Vám všetkým krásny trojkráľový deň :-)
M.

2 komentáre:

  1. Krásný! Ukládám si tenhle článek na pinterestí nástěnku na příští rok, letos jsme se dostaly jen k té koruně a koláč jsme - navzdory plánům - nestihly.

    OdpovedaťOdstrániť