... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok, 1. februára 2016

Recepty na sneh...

...alebo ako sa hráme na zimu v teple domova.


Sneh síce vonku ešte trochu je, no je už takmer nemožné z neho postaviť snehuliaka. A tak sme doma zmobilizovali všetky sily a pri čajíku snehujeme po svojom.


Keďže sme možnosť postaviť si ozajstného snehového snehuliaka preležali chorí v posteli, trošku nám to bolo ľúto a tak sme počarovali a zvládli si ho postaviť aj doma. Pomohol nám v tom kamarát internet, vďaka ktorému som našla niekoľko parádnych receptov na sneh a tak sa idem podeliť aj s vami.

1. Biely "cestovo- plastelínový" sneh
Na nete som našla zaujímavý recept na "plastelínu" a keďže všetky suroviny boli doma, vrhli sme sa do toho.


Potrebovať na ňu budete- 625g hladkej muky, 300g soli, 5PL oleja a 240-480ml vody. Ja som však robila z polovičnej dávky a úplne nám to s Adamkom na hranie stačilo. Vzniknuté cesto je krásne hladké a dobre sa z neho modeluje. Ak by si niekto chcel urobiť farebnú verziu, stačí do cesta primiešať potravinárske farbivo a je to. Cesto vydrží v chladničke niekoľko dní.


S cestom sa pracuje veľmi dobre a nelepí sa na ruky.


S Adamkom sme si vytvorili snehuliačika a vykrajovali sme aj ozdôbky, ktoré nechám usušiť v rúre, uvidíme ako to dopadne :-)


A k snehuliakovi sme dorobili ešte malého kamoša Ježka Dežka.



Ďalším pokusom bol sneh z peny na holenie, z ktorého sme postavili mini snehuliačika Cecila. Tu je recept.
2. Sneh z peny na holenie a sódy  


Dva hrnčeky sódy a jeden hrnček peny na holenie. Ja som použila asi 100g sódy a podľa potreby penu a aj keď toho bolo dosť málo, Adamkovi úplne stačilo. 


Sama som bola zvedavá čo z toho vznikne a musím povedať, že táto hmota naozaj pripomínala sneh a dokonca sa tak aj chovala, ale neporiadku bolo z nej teda poriadne. Našťastie neporiadok mi nevadí a tak sme si to s Adamkom užili ako sa patrí.



 
 3. Snehuliak z peny na holenie a lepidla
Neviem síce čo na to povie náš tatko, ale pri ďalšom holení si už asi naozaj všimne, že mu akosi záhadne mizne pena na holenie :-)
Zato nám pribúda doma výtvor za výtvorom. Najnovšie sme vyskúšali zmiešať penu ( dva diely) s lepidlom (jeden diel) a vytvorili sme takýchto fešákov na papieri.


 Snehoša na čiernom podklade sme robili s Adamkom spolu a tých na modrom robil úúúplne sám. veľmi ho to bavilo, sama som ostala prekvapená ako veľmi.





Receptov na rôzne domáce snehy som našla na nete celkom požehnane, aj keď teda ingrediencie sa poväčšine opakujú. Ak by ste mali záujem vyskúšať aj niečo iné, tu sú niktoré z tých, ktoré som našla. My si ich tiež postupne chceme všetky vyskúšať, tak potom podám hlásenie :-)

4. Sneh z kukuričného škrobu
Kukuričný škrob a telové mlieko- vraj... dajte od oka, tak my skúsime a potom pridám aj naše presnejšie dávkovanie :-)

 5. Domáci modurit
Zmiešame 1 hrnček hladkej múky, 1 hrnček polohrubej múky, 1 hrnček soli, 1 hrnček teplej vody a 1 lyžica oleja.Ak by bolo cesto príliš lepivé, stačí pridať trochu múky a je hotovo. Na vzduchu hmota vytvrdne behom dvoch až troch dní.

6. Sneh zo sódy bikarbóny
2 šálky sódy bikarbóny, 1 šálka kukuričného škrobu, 1 a pol šálky studenej vody. Všetky prísady treba dať do hrnca a za stáleho varu miešať, až kým nám nevznikne konzistencia zemiakovej kaše. Cca za 24 hodín, cesto úplne vyschne.

7. Sneh z kuchynských utierok, mydla a vody 
Tento ma zaujal úplne najviac a je ďalším v poradí, ktorý určíte vyskúšame. Ak by ste sa chceli do toho pustiť aj vy tu je recept aj s obrázkovým postupom.

A takéhoto Tónka sme si postavili minulého roku. Kto vie, možno aj tohto sa nám ešte nejaký snehuliak podarí, ale to už asi necháme na prírode, či nám ešte trochu snehu nadelí :-)


Prajem krásne- ešte stále zimné dni, aj keď u nás dnes vykuklo slniečko a ja mám hneď kopec energie a lepšiu náladu, prajem ju preto aj vám.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára