... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok 21. marca 2016

Ľudské telo

Máme novú hračku. Ukoristila som ju v Lidli a som za ňu nesmierne rada. Adamko sa s ňou hrá niekoľkokrát denne a okrem toho, že už vie, že v našom tele sa skrývajú kostičky, svaly, žilky a pozná už niektoré orgány, učíme sa aj postup práce pri skladaní.


Po boku má skladačka nakreslenú postupnosť ukladania jednotlivých "poschodí" čo zjednodušuje dieťaťu skladanie. Adamkovi som ukázala, ako si ukladať tieto "poschodia" na kôpky, aby sa mu dieliky nepomiešali a nemal potom z toho chaos. Takto vie, ktoré poschodie práve skladá a ktoré bude nasledovať a skladanie je pre neho prehľadnejšie.


Adamko si neskôr po niekoľkonásobnom skladaní sám priniesol presýpacie hodiny a snažil sa poskladať skladačku za čas, kým sa hodiny nepresypú. Jednotlivým panáčikom aj vymyslela mená. V tomto je proste po mne, ja všetkému dávam meno (zvieratkám, kvetom, veciam, dokonca aj jedna naša skriňa a môj foťák a šijací stroj majú svoje meno :-D). Tak Vám ich teda predstavujem:

Kosťáčik

Žilník


Svalovec


Holánik

Mišo :-D

Takéto viacvrstvové skladačky mám rada, sú akýmsi ďalším levelom potom, čo sa dieťa naučí skladať tie "jednoposchodové" základné puzzle. Na trhu ich existuje množstvo druhov, od jednoduchých obrázkových, až po tie vzdelávacie. Stačí si už len vybrať podľa záujmu dieťaťa.


U nás sa momentálne zase skladá :-) Pekný deň prejem.
M.


1 komentár:

  1. Jé, taky jsem na skládačku nedávno v Lidlu narazila a bylo mi jasné, že naše děti chytne.

    OdpovedaťOdstrániť