... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok 24. marca 2016

Zelený štvrtok

Zelený, jarný a veselý, ešte aj slniečko nám dnes celý deň krásne svieti, aby nám bolo veselo. 

  
Každý rok, na zelený štvrtok varíme niečo zelené. Najčastejšie je to špenát a tento rok nebol výnimkou. Okrem iného patrí medzi Adamkove najobľúbenejšie jedlá a jeme ho buď so zemiakmi a volským okom (to moji chlapci majú najradšej), alebo ja ho mám rada aj s takýmito chlebovými gulľôčkami.


A keď už varíme na zeleno, prečo by sme na zeleno aj nepiekli, že? tu sú naše dnešné zelené, veľmi jarné a veľmi svieže, bezmúkové muffinky :-)


Sú ideálne na spotrebovanie všetkých zbytkov čo doma máte a keďže sú u nás veľmi obľúbené,  robievame si ich veľmi často a recept mením podľa toho čo práve ostalo v komore.

Jablkovo-ovsené muffinky


1 veľká šálka ovsených vločiek (cca 200 ml)
1 jogurt
1 vajce
1- 2 nastrúhané jablká
2 PL medu (ja niekedy šupsnem aj tri)
1PL kokosového oleja
1ČL prášku do pečiva
  A túto časť mám najradšej .... hrsť (aj dve a tri hrste podľa chuti) hrozienok alebo brusníc, šupnite tam kľudne kokos, oriešky, alebo kúsky kandizovaného, či sušeného ovocia... proste každý podľa toho, čo má rád. Všetko sa zmieša, šupsne do muffinových košíčkov a pečie na 180°C asi tak 20 až 25 minút.

Dnes sme mali s Adamkom naozaj zelenú náladu a tak sme si povedali, že tie naše muffinky, dnes na zeleno vyzdobíme.

Poleva
Ak si chcete vytvoriť aj polevu, stačí ak zmiešate rovnaký podiel mascarpone (ja som dnes použila bánoveckú neochutenú nátierku), rovnaký diel práškového cukru, pridáte citrónovú šťavu a vymixujete do hladka. Nechajte to potom odležať na cca pol hodinku v chladničke a môžete zdobiť. 


Krásny zelený štvrtok prajeme a ak aj u Vás tak nádherne svieti slniečko, utekajte si ho vonku rýchlo užiť... aj my sa už obliekame :-)
M.

P.S. Ak by ste ma/nás chceli podporiť v súťaži Bloger roka... info ako na to je v pravo hore, na lište :-) ďakujem.

2 komentáre:

  1. Určitě zkusíme! A tyto vypadají úžasně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Stoja za vyskúšanie, určite ostanú medzi vašimi obľúbenými :-) A ďakujeme. Prajem krásne sviatky.

      Odstrániť