... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok, 14. apríla 2016

Aké je dnes počasie?

... a s počasím pokračujeme.
teraz je už krásne jarné počasie, no donedávna sa to rýchlymi zmenami v počasí len tak hemžilo. Raz bolo celý deň zamračené, inokedy pol dňa lialo, potom z ničoho nič vyliezlo slniečko no napriek tomu fúkal vietor, spadlo zopár vločiek alebo bola od rána nepreniknuteľná hmla... a od tej doby sa ma Adamko stále pýta... mamka a ako je dnes vonku?
A tak som si na nete našla obrázky, upravila ich do "kartičkového stavu a už to frčí. Ak by kartičky niekto chcel, nájdete ich priamo tu: Počasie


Začali sme rozhovorom a kartičkami.
Ukazovali sme si kartičky s počasím a hovorili si o tom, aké počasie to je, ako sa za takého počasia správa príroda (keď fúka ohýbajú sa stromy....) ako sa vtedy obliekame a podobne.


Zahrali sme si aj priraďovaciu hru, pri ktorej sme využili kamienky, ktoré sme si maľovali ešte na jeseň. Akurát som domaľovala niekoľko takých, ktoré nám chýbali.



Nakoniec sme si vyrobili týždenný ukazovateľ počasia- na každý deň si prepneme kartičku podľa toho, aké bude počasie a na záver týždňa zhodnotíme, ako bolo.


Značíme si do kalendára každý deň po dopoludňajšej prechádzke, (aby sme vedeli objektívne zhodnotiť ako je vonku) a niekedy si tak aj pridáme značku toho čo sme na prechádzke videli... motýľa, kvietky, a pod. A máme tam aj veterný kvietok, ktorý nám ukazuje ako silno a či vôbec vonku fúka vietor :-)


No a ak už máte trochu väčšie deti, tu je pre nich super spoločenská hra o počasí  ja si ju pre Adamka vytlačím tiež a skúsime, alebo odložíme na neskôr, určite sa bude raz hodiť :-)


Prajem pekné dni.
M.

4 komentáre:

  1. ja by som poproisla karticky pocasia na benkovalin@gmail.com

    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahojky, neviem kde sa to stratilo :), ale ešte mi neprišli kartičky počasia, poprosim ešte raz poslať na miriam.bando@gmail.com Vďaka:)

    OdpovedaťOdstrániť