... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

nedeľa 17. apríla 2016

Kokosovo citrónový...


Máte radi kokos? U nás doma ida na dračku. Máme ho radi v podobe mlieka, múky, oleja, ale aj strúhaný do koláčov. No a tento koláč je zase jeden z tých, v ktorých je toho kokosu tak akurát na naše gusto.


Recept som objavila tu. Robila som ho prvý krát a keďže som a presne pridržiava ingrediencií a času pečenia (čo skoro nikdy nerobím :-) ), vyšiel mi trochu vláčnejší a jemnejší, ako by asi mal byť. Nabudúce ho nechám v rúre o trochu dlhšie, aby pekne zhnedol. 


Kokosovo- citrónový koláč

1 pohár strúhaného koosu
1/2 pohára kokosovej múky
2 poháre rastlinného mlieka (ja som dala ryžové s vanilkovou príchuťou)
šťava z polovice citróna
3 vajcia
hrsť hrozienok na ozdobenie 

Všetko spolu zmiešať, naliať do kokosovým olejom vymastenej formy, piecť 30 minút (ja nabudúce nechám viac) na 180°. Po vybratí z rúry, je koláč ešte vlhký a treba ho nechať úplne vychladnúť, aby a dal nakrájať.


Namiesto píniových orieškov som vrch posypala hrozienkami a výsledok bol fenomenálny. Ako prílohu (a zároveň ozdobu) sme si k nemu dali čerstvé ovocie- kivi, ananás a hrozno. Mňáám bol perfektný a nič, ale naozaj nič (ani len omrvinka) nám z neho neostala.


A na budúce vyskúšam tento... tiež kokosový ďakujem za inšpiráciu :-)
Prajem krásny slnečný záver víkendu. 
M.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára