... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda 27. apríla 2016

Mami? Ako sa narodí mravec?

Nooo, prešli sme si už všeličím a ja každým dňom očakávam nový a nový prílev zvedavých otázok môjho syna. O tom kto sa ako narodí a čo najradšej je, sa u nás pravidelne horlivo diskutuje a tak som vedela, že nebude dlho trvať a opýta sa ma to aj v súvislosti s mravcami :-)


Cha, v mene hesla, "nič nenechať na náhodu" som sa dobre pripravila a okrem toho, že doma študujeme knihu o mravcoch a hrali sme sa s modelom fáz životného cyklu mravca, vedela som, že môj syn je v tomto po mne a teda ....   kým nevytvorí- nepochopí. Presnejšie povedané, s čím sa dostatočne vyhrá a čo dôsledne preskúma, prípadne si sám vytvorí, je pre neho najlepšie na dlhodobé zapamätanie si (koniec koncov u koho to tak nie je, že? :-) )


A tak sme tvorili. Na "tanierový cyklus mravca" potrebujeme papierový tanier, lepidlo a potom čo dom dal. My sme použili chlpatý drôtik, pompom guličky, kus kartónu a motúzik a pohyblivé očká. Asistoval nám aj model mravca (akože mravčia mamka), ktorá nakládla vajíčka (pompom guličky) na list.


Z vajíčok sa stávajú larvy (stočila som do špirály chlpatý drôtik), ktorý sme prilepili na ďalší lístok.


Larva sa potom zakuklí- Adamko sa snažil obmotať ovál vystrihnutý z kartónu bielim motúzikom a vytvoril tak kuklu mravca.


 A z kukli potom vzniká nový jedinec- mravec. Vytvorili sme ho z čiernych pompom guličiek, dokreslili sme 6 nožičiek a Adamko mravcovi nalepil očká. Na záver som ešte dokreslila šípky.


 Odskúšané to už mám aj na deťoch v škole a keďže som vedela, že "tanierový cyklus" baví skoro každého, dúfala som, že to zaujme aj Adamka. A stalo sa, dokonca viac, ako som čakala. Ešte i večer pred spaním, keď náš tatko došiel z práce mu musel Adamko (teraz už ako odborník na mravce) v pyžamku ísť vysvetliť ako sa tie mravčeky vlastne "rodia" :-)


Mne osobne to vysvetľoval v priebehu dňa minimálne 15 krát a očakávam, že táto veľmi poučná prenáška od dva a pol ročného "mravcovedca" neminie, ani ostatných rodinných príslušníkov :-)


Majte sa fajn.
M.

2 komentáre: