... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

pondelok 6. júna 2016

Písmenkové hry

Adamko teraz často hovorieva... A ako Auto, Z ako Zub... neviem kde presne to počul, pretože ja to takto nepoužívam. Z kurzu a tiež aj ešte z čias štúdií viem, že je lepšie niekoľkokrát opakovať hlásku a potom povedať slovo. napr. SSSSSS... Slon bez tej vsuvky "ako", aby bola začiatočná hláska v slove zrejmejšia. A aby som tento jeho nový záujem podporila, okrem toho, že sme si založili hláskovú skrinku, hráme sa rôzne písmenkové hry. 


Buď sa hráme len tak slovne, napr. počas cesty v autobuse, alebo keď si krátime dlhú chvíľu na zastávke, či po ceste do obchodu. Alebo k tomu využívame rôzne hračky, ktoré máme doma. Minule sme to skúsili so zvieratkami.


Adamko vytiahol zvieratká a ja som z nich vybrala tri, ktorých začiatočné písmenká sa čo najviac líšia... kôň, pes a ryba. Najprv sme si povedali ako sa ktoré zvieratko volá (čo samozrejme nie je pre Adamka nijaký problém), aký zvuk vydáva, kde žije a potom som začala hru.
"hľadám zvieratko ktoré sa začína na K a čakala som čo sa bude diať. Adamko s tým nemal problém.
Na druhý deň sme to skúsili s rôznymi predmetmi, ktoré som dala do košíka, opäť to pre Adamka nebol žiaden problém. Tak sme hru pozmenili.


Vytiahla som z "osudia" písmenko M a poprosila som Adamka, aby sme spolu išli po byte hľadať veci, ktoré sa na toto písmenko začínajú. Hra mala veľký úspech aj keď som mu ešte dosť veľa musela pomáhať... nevadí, zaujala na toľko, že na zajtra si Adamko vybral písmenko S.


Keď prejdeme viacero písmeniek a už to Adamkovi pôjde jedna radosť, skúsim zaradiť trošku zrýchlenejšiu verziu a začnem udávať pokyny: nájdi vec, ktorá sa začína na písmenko D,  dones predmet, ktorý sa začína na písmenko K... a pod. Ako sa hrávate s deťmi vy? máte nejaké svoje obľúbené "písmenkové" hry? rada sa budem inšpirovať.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára