... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok, 11. augusta 2016

Bublanina

Včera mi moji chlapci doniesli kytičku. Poslala som ich do obchodu po maslo a oni dokvitli s rozkvitnutou kytičkou, vraj pre radosť. A veruže mi radosť urobila.  A aby sme si urobili radosť všetci, upiekli sme si koláčik.


Bublaninu asi pozná každý z nás, ja si ju pamätám od plienok, kedy som ju vyjedala u babky rovno z plechu, bohato posypanú práškovým cukrom.  My sme ju dnes s Adamkom povýšili na umelecké dielo a poriadne sme sa s ňou pri pečení vymaznali, nedali sme ju do hranatého plechu ako zvyčajne, ale do okrúhleho a cesto ovenčili kopou rôzneho ovocia.


Recept mám odtiaľto a okrem toho, že ja som použila špaldovú celozrnnú múku a mix ovocia, som sa držala postupu. Dokonca i to šľahanie sme si s Adamkom vychutnali na dvakrát a bielko a cukor so žĺtkom vymiešali zvlášť. Piekla som tak ako je v recepte na 180°C a asi 20 minút.



Chuťovo je úžasná, vláčna, vďaka ovociu ani trošku suchá a hlavne voňavá, prilákala nielen Adamka, ale aj včielku, nože či ju objavíte? :-) 


Teraz už utekám baliť, lebo za chvíľu odchádzame na vláčik za novými dobrodružstvami. Majte sa tu zatiaľ pekne.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára