... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda, 24. augusta 2016

Prečítané leto- O HUDBE A SPEVE



Tak a máme tu 8. týždeň Prečítaného leta. Fííí, ako to ubehlo, neuveriteľné o pár dní sa letné prázdniny končia a moje dieťatko, moje malé bábätko, mi nastupuje do škôlky. Fuuu, ešte predýchavam ako rýchlo tie tri rôčky nášho spoločného života ubehli a ja pozerám na hotového malého človiečika, ktorý okrem kopca iného, miluje hudbu. 


Ešte ako úplne malinkému sme mu domov zadovážili mini Orffové nástroje a stali sa našou každodennou činnosťou. Počúvanie hudby, vnímanie rytmu i hranie na hudobných nástrojoch (samozrejme zatiaľ v rámci svojich možností) je našou skoro každodennou činnosťou. No a i keď kníh o hudbe nemáme príliš mnoho, nejaké sa predsa len našli. 


Obrázky hudby, sú jednou z našich obľúbených, okrem toho, že si v nej (a aj vo všetkých čo z tejto kolekcie obrázky máme) Adamko rád listuje, sem tam vyskúšame niečo z toho, o čom sa v knihe píše. Tento raz to bolo hranie so zvukmi. 


Ďalšou našou knihou tohto týždňa je knižôčka Kozliatka a keďže sme sme sa boli kúpať pri jazere, cestovali kozliatka s nami. Nie je to síce úplne kniha o hudbe, ale veruže sa v nej spieva. Mama koza v nej naučí svoje dietky pesničku, podľa ktorej ju majú spoznať a pustiť do vnútra. Lenže spieva aj vlk a to hneď niekoľkokrát, aby sa ku kozliatkam dostal, nakoniec sa mu to podarí a kozliatka poje, no mamka koza ich zachráni... veď to určite poznáte :-)


Kniha Malí hudobníci je jednou z troch zvukových kníh, ktoré má Adamko doma. Dostal ju do daru už ako maličký a na moje prekvapenie (sama by som po nej nikdy nesiahla), sa mu kniha veľmi páčila. Stláčal zvuky jedna radosť a hádal, ktorý zvuk je akým nástrojom. 



V materskom centre som nááhodou narazila na tento skvost: Somár, stará mama a iné hudobné nástroje a keďže sa u nás dajú knižky požičať aj na domov, hneď sme si ju z Adamkom zobrali. Je staručká, ale úžasná, na každej stránke je popis nejakého hudobného nástroja a tiež rozprávočka, alebo malá básnička o danom nástroji.



No a náš posledný, Adamkov TOP obľúbený kúsok tohto týždňa, je milunká knižka o mačičkách. Pre nás momentálne ako stvorená, pretože je o mačičkách ktoré sa neumývali, občas ich bolel zúbok, čarbali na steny, či stvárali iné šibalstvá (presne ako Adamko niekedy). Príbehy sú milé, poučné, veselé a na konci každého príbehu si môžete s mačičkami aj zaspievať- nájdete tu pesničky s notami.



Čo sme čítali a čítame už viete a čo sme tento týždeň robili? 

 Hádali rôzne zvuky so zaviazanými očkami. Snažila som sa vybrať veci, ktoré Adamko pozná napr. - miešanie lyžičky v šálke, šušťanie sáčka, trhanie papiera, žblnkot vody vo fľaši a pod. Adamko mi všetulinko uhádol a tak som prešla k ťažšiemu kalibru: hukot kanvice, zatvorenie dverí, klopkanie na okno, všetko uhádol... dokonca uhádol aj cvaknutie foťáka (ako by aj nie, zvyknutý je naňho od mala :-D)

 
Hádali sme zvuky lesných zvierat...


... vyrábali sme si domáce hudobné nástroje, hrali na hrebeňoch, mištičkovej gitare, či šošovicových rumbaguliach...




... vyrobili si zvonkohru...


No a na zajtra má Adamko nachystané zvukové pexeso.


Je pred nami posledný týždeň prečítaného leta, a posledných pár prádninových dní. Ideme ich rýchlo využiť a užiť si ich do poslednej minútky. Krásne dni.
M.

2 komentáre:

  1. Jé, to je paráda! Zvukové pexeso vyzerá zaujímavo. :)
    A tú knižku: Somár, stará mama a iné hudobné nástroje som mala aj ja. Milovala som ju. Ktovie, kde jej je koniec...
    Pekný týždeň ste prežili. Želám vám veľa radosťi aj do toho ďalšieho. :)

    OdpovedaťOdstrániť