... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda, 10. augusta 2016

Prečítané leto- O POČASÍ

Tento týždeň trávime doma, ale vyrážame kade tade na menšie výletíky. Je to príjemná zmena, po precestovanom júli. No a keď práve nikam nejdeme, veľa si čítame, alebo tvoríme. Téma o počasí u nás už jedno obdobie hrala prím...


...a preto knihy, ktoré som nám na tento týždeň nachystala, ani tak nie sú o počasí....ale o ročných obdobiach a tie vlastne idú ruka v ruke s počasím :-) Jednou z nich sú Krtkove príbehy, aj keď tieto "sezónne" nie sú veľmi vydarené, na knihe ma baví to, že je pod slovenským textom, tiež text anglický a tak skúšame s Adamkom čítať aj v inom jazyku.



 Čáry máry v kuchyni je u nás momentálne top kniha. Mám ju už v skrýši dávnejšie no vytiahla som ju len teraz a aj to ju zatiaľ len čítame a inšpirujeme sa receptami z nej. Kniha obsahuje množstvo stránok na dopĺňanie, strihanie, lepenie, zapisovanie... je proste úžasná a ja sa teším, keď s ňou už Adamko bude vedieť pracovať.


Túto jarnú pomazánku sme skúšali dnes ráno, no nestihla som ani odbehnúť po foťák a moji dvaja pahltníci sa do nej pustili s takou chuťou, až som si radšej natrela aj ja (namiesto utekania po foťák), aby mi vôbec niečo ostalo :-) 



Zo štyroch kapsičiek, je kniha môjho detstva. Sú v nej básničky rozdelené po ročných obdobiach a na každý mesiac. S Adamkom si ich čítame už od malička i keď poézia nepatrí k jeho obľúbeným žánrom. Poéziu má hlavne rád vtedy, keď mám pri je prednese prehnane dramatický výraz a dobre mu ju celú telom "nezahrám".



 Kmihu Magický strom asi nemusím predstavovať. Prekrásne je v nej naznačenie plynutie času, premena stromu počas roka a ročných období. S Adamkom si knihu často listujeme a chystáme sa podobný strom si vytvoriť. Počas každého ročného obdobia vytvoríme jeden... na ten letný sa môžete tešiť už o nedlho v jednom z príspevkov :-)



 No a ďalšia nesmrteľná klasika. Knižku máme doma ešte po manželovi a i ja si spomínam, že som o svrčkovi ako dieťa čítavala. Do príbehu je nebadane zakomponované striedanie ročných období, ale nesie aj posolstvo o sile, láske, empatii a dobrom srdci. Kým bol Adamko malý, knihu som mu prerozprávala tak, aby deju rozumel, teraz si ju už čítame vo veršoch, ktoré nám dávajú dostatok podnetov na ďalší rozvoj slovnej zásoby.



No a tu je už kúsok z nášho tvorenia. 

Pred časom, keď mal Adamko záujem o počasie robili sme si doma dažďový mrak.




Tento týždeň sme si urobili meteostanicu. Ostali mi ešte obrázky počasia, ktoré som laminovala ku kamienkom a tak som ich postrihala, Adamko nalepil na kartónový kruh a už sme len spoločne namontovali šípku. Pri pohľade na fotku hneď zistíte aké dnes máme v Košiciach počasie :-)


Ďalším projektíkom bol náš veterný drak (asi je vám jasné, že v období rytierov, ktorým práve prechádzame, to jednoznačne musel byť drak), ktorý má čestné miesto na balkóne a udáva silu a smer vetra. Adamko dlhé minúty pozoruje ako sa krepové pásiky pohybujú a trepotajú vo vetre a má z toho neskutočnú radosť, oznamuje... "mamiii už fúka doľaváááá".


Chystáme sa do konca týždňa, vyrobiť si ešte zrážkomer (hlásili prehánky), tak dúfam, že nám doprajú a aj niečo nameriame a cez víkend ideme k babke, tak možno budú aj slnečné hodiny.
Verím, že naše plány vyjdú a ak aj nie, leto je o zmene a tak si určite vymyslíme niečo iné. zatiaľ sa majte a cestujte, čítajte, bavte sa a hlavne letujte.
M.

6 komentárov:

  1. jéj, dažďový mrak je super, vyskúšame! a veterný drak paráda aj pre susedov :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veterny drak je úžasný nápad 👌🔝 a Čáry máry v kuchyni bežím rovno objednať 😀

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. áno, áno určite objednaj... Čáry máry odporúčam všetkými desiatimi, ja úžasná, aj keď je v češtine, vôbec to nevadí... krásne ilustrácie, perfektné úlohy, mňam recepty :-)

      Odstrániť
  3. Marianna, ďalší super príspevok. Tento tvoj blog...niekto by ťa mal pozvať na výrobu osnov pre prvé ročníky ZŠ. Naozaj.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeeminky, ďakujem za milé slová, tak dobre mi to padlo :-)

      Odstrániť
  4. Skvele tipy ako vzdy a Cary mary caka aj na Mimi v skrysi :-) Ja som sa proste do ilustracii Evy Chupikovej zamilovala na prvy pohlad :-)

    OdpovedaťOdstrániť