... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda, 7. septembra 2016

Abeceda

Poslednú dobu riešime škôlku a Adamkovu adaptáciu na novú situáciu a nové prostredie, nie každý deň to totiž ide ľahko. Napriek radostnému prvému dňu sa Adamko dosť ťažko vyrovnáva s tým, že je na pár hodím bezo mňa, koniec koncov i ja sa s tým dosť ťažko vyrovnávam, ale snáď sa to čoskoro upraví a my nadobudneme znova našu rovnováhu.
Zatiaľ sme v škôlke len doobeda a tak doma ostáva dostatok času na hranie. Poslednú dobu Adamka bavia písmenká a tak si ich trošku viac približujeme, zoznamujeme sa s nimi, obchytkávame ich, hráme sa s nimi.

Kartónová abeceda
Tentoraz trošku na výtvarnú nôtu. Zakaždým keď Adamko spomenie, či objaví nejaké písmenko, vyrobíme si ho z kartónu a ozdobíme.


Máme už doma písmenká A, M, a O som zvedavá, ktoré ďalšie k nám čoskoro pribudnú, pravdepodobne T...tttttatko :-)


Abeceda vo vode
Adamko ma rád máčanie sa vo vode a ak k tomu pridáme aj "plávajúcu" abecedu, ktorú môže loviť, je to pre neho top aktivita. Najprv sa len tak preberal písmenkami, skúšal ako z nich tečie voda (keďže sú penové), potom ich lovil do naberačky a nakoniec sme ich priraďovali.



Abeceda na skle maľovaná
Stačí na balkónové dvere z jednej strany nalepiť papierik s písmenkami. Z druhej strany potom Adamko na sklo opisoval (resp. sa snažil opisovať) tvary písmeniek. Na sklo sme použili zmývateľné fixky na sklo. Nájdete v papiernictvách.


Keď omrzelo sklo, vybrala som sklíčko z rámika na fotky a opisoval pri stole, to sa mu páčilo snáď ešte viac ako na tie balkónové dvere, pretože keď obkreslil, sklíčko som zdvihla a on už videl len to čo vlastnou rúčkou nakreslil :-)


Abeceda s legom
Predstavala som Adamkovi písmenko a vybrala rovnaké kocky do košíka. Jeho úlohou bolo poskladať písmenko rovnako ako na mnou pripravenej predlohe. Dostali sme sa len po C potom ho to, prestalo baviť :-)


Uvidíme, čo nové nás napadne nabudúce. Ale tlačiť to ďalej ako siahá Adamkom záujem to nebudem. jednak to nemá zmysel a po druhé, ide predsa o to, aby sa deti pri hre bavili, že? Učenie, je len druhá, skrytá aj keď teda podstatná stránka veci :-)
Príjemné dni.
M.

2 komentáre:

  1. Marianna, toto sú fantastické série hier. Odkiaľ sú tie penové písmenká, hm?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem,hry vznikli z toho čo dom dal a penové písmenká som kúpila už dávno v jednom super papiernictve, malom ale majú tam snáď všetko, v OD Merkúr. Pôvodne som ich kupovala na to, že ich nalepím na kartón a budú sa otláčať na papier, ale zatiaľ sa zišli aj takto.... neskôr uvidíme :-)

      Odstrániť