... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

nedeľa, 25. septembra 2016

Nohy v teple

 
Neviem ako vy, no ja počas leta milujem chodiť bosá. Či doma, v záhrade, po tráve, po hline, po betóne mi je jedno, hlavne bosá a moje dieťa to má istotne po mne, lebo v lete či sme na pieskovisku, či na lúke... sandálky letia hneď dole a už si cupitá bosý. 


No len čo skončia tropické horúčavy a leto nám začne dávať "adieu" putujú moje nôžky do ponožiek. Hold s dieťaťom je to trochu náročnejšie. Chvíľu trvá, kým ho presvedčíme, že už nie je tak teplo, aby sa dalo po piesku, či doma po podlahe preháňať sa s bosými nôžkami. Darmo má nohy studené ako cencúľ, obuť ponožky je niekedy celkom boj.  


No tentoraz som na to pripravená. Nalákam ho na ponožky :-) Ručne pletené, mäkučké, teplučké... no s jedinou chybičkou... vysokým rizikom úrazu pri používaní. Tí čo máte podlahy asi viete o čom hovorím. Akákoľvek ponožka, sa na podlahe stáva nebezpečným zabijakom, pretože každý rýchly pohyb môže zapríčiniť následný šmyk a v tom lepšom prípade len malý pád, či minimodrinku
A tak protišmykové ponožky musia byť. Lenže ako docieliť, aby sa pritišmykovými stali aj domáce handmade ponožtičky, vyrobené z láskou? Jednoducho. Na trhu som objavila perfektnú- Nafukovaciu 3D farbu na textil a je po probléme.


Na akýkoľvek povrch (textil, drevo či papier) nanesiete farbu priamo z tuby, ktorá má tenký hrot na lepšie nanášanie. Potom necháte farbu zaschnúť na šesť hodín a predmet či látku buď zapečiete, alebo zažehlíte cez utierku. Prať sa výsledný výtvor môže na 40°C čiže opätovné použitie textílie je zaručené.


Ako skúšobné ponožky som skúsila tieto pásikavé a farbami som vytvorila len obyčajné bodky, také, aké poznáme z klasických protišmykových ponožiek. Do ponožky som vsunula kartón, čím som ponožku natiahla a zabránila pretečeniu farby na druhú stranu. 


Okrem klasických bodiek som vyskúšala aj iný motív a do neho aj vkladám obrovské nádeje. Snáď na tieto ponožky Adamka nalákam a tohtoročný- bosonohý boj bude úspešne zažehnaný ešte hneď v začiatkoch :-)

Majte peknú nedeľu, my sa dnes chystáme púšťať šarkana, snáď nám počasie (zatiaľ krásne svieti slniečko) a hlavne vietor bude priať.
M.

1 komentár: