... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

nedeľa, 4. septembra 2016

Prípravy... uaaaaaaaaaaa

Áno viem, panikárim, ale už zajtra to všetko vypukne... uaaaaaa.


Prvý deň v škôlke sa nezadržateľne blíži a tak nastal čas sa pripraviť aj inak ako len teoreticky. Začali sme si chystať výbavu už dávnejšie. Myslím, že zoznam všetkého čo malému škôlkarovi treba, tu nemusím zverejňovať, keďže každá škôlka má predpokladám svoje vlastné požiadavky, no zopár základných vecí, ktoré sme si nachystali my, spomeniem.

1. Niečo osobné
Aby sa skrinka v škôlkarskej šatni zdala starou známou a aby sa aj veci v nej cítili dobre, ušila som pre Adamka vrecúško na prezúvky, alebo nejaké drobnosti. Dostane ho ráno pred odchodom do škôlky, aby mal radosť.


2. Niečo na nôžky
Topánočky, či papučky pre dieťa vyberá každý rodič podľa svojho presvedčenia a tak sme vybrali i my, také, aby v nich bolo Adamkovi pohodlne, aby sa mu nepotili nožičky a aby sa mu v nich dobre hralo a váľalo po zemi.
 

3. Niečo na spinkanie
Okrem pyžamka, ktoré je povinnou výbavou, sme od pani učiteľky dostali povolenie priniesť si nejakú malú hračku, ktorá by dieťatku spríjemnila pobyt v postieľke. Keď som sa Adamka pýtala, ktorého mojkáčika si chce zobrať, chcel si vziať všetkých, no dohodli sme sa nakoniec na jednom... tom najobľúbenejšiom :-)


4. Niečo nutne potrebné
Asi aj vy ste riešili ako označiť svojim dietkam veci? A i keď mojim pôvodným zámerom bolo vyšiť Adamkovi na veci a uteráčik iniciálky, prešlo ma to hneď potom, čo nám kázali označovať úplne všetko od topánok, až po spodné prádlo. A tak som premýšľala a hľadala ako to vymyslieť, dala by sa použiť fixka na textil, ale tá popravde úplne nenapĺňala moju predstavu. Našla som však na internete tieto krásne štítky a bolo rozhodnuté.


5. Niečo na zbalenie :-)
Tento ruksačik som Adamkovi kúpila už dávnejšie a doteraz čakal na svoju príležitosť v mojej skriňovej skrýši. Teraz jeho príležitosť nastala, veď ako by to bolo, byť škôlkar bez ruksaku? A tak sme Adamkovi pre radosť a na zbalenie zopár potrebných maličkostí, nachystali tento pirátsky vak.


6. Niečo pre pani učiteľky
Počula som veľa názorov na to, či učiteľkám niečo v prvý deň nosiť či nie. Väčšina už nenosí nič, no ja som asi stará škola a k prvému dňu v školskej či škôlkarskej inštitúcii, mi proste pozornosť pre tú pani, čo bude tráviť väčšinu dňa s mojim dieťaťom patrí. A tak sme s Adamkom rozmýšľali, čo by sme pani učiteľkám vzali... a Adamko rozhodol... ponesieme kvietky pre radosť a domáce minimydielko pre potešenie.


Teraz je už Adamko na škôlku nachystaný a o to viac, že sme výbavu chystali spolu, sa na škôlku teší. Stačí už len nachystať "autfit". Dúfam, že jeho očakávania sa naplnia a ja budem mať čochvíľa doma spokojného a šťastného škôlkara.


Ako ste na tom vy? Chystáte sa aj vy do škôlky? alebo ste s ňou už starí známi?
 Ak máte nejaké rady ako to prežiť bez ujmy na detskom, či materskom srdci... sem s nimi :-)
Pekné dni.
M.

2 komentáre:

  1. Marianko, přeji, aby Adamkovi ve školce líbilo! Výbavu teda chystáte zodpovědně. Nejkrásnější je pytlíček s auty. U nás šly poprvé do školky obě děti. Mísily se ve mě pocity dojetí a úlevy. Na konci prázdnin už tu školku potřebovaly oba jako sůl:). Naštěstí je naše školka úžasná, takže je tam zanechávám s klidným srdcem. Peťa z Nápadů pro Aničku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme, prvé dni sú trošku ťažšie ako sme očakávali,resp. ako očakával Adamko, lebo až teraz mu vlastne dochádza, že v škôlky mamky nie sú a teda ani ja tam s ním ostávať nemôžem. Ale verím, že čoskoro opäť bude vo svojej koži. Želám aj vám pohodový školský rok.

      Odstrániť