... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

nedeľa 11. decembra 2016

Hlinené ozdoby

Nedávno som kúpila hlinenú hmotu, ktorú netreba vypaľovať, iba nechať voľne na vzduchu vysušiť. Pomaly by som už aj zabudla, že ju mám, no včera ju objavil Adamko a chcel si z nej niečo vymodelovať. A tak sme sa do toho pustili.


Z hmotou sa veľmi dobre pracuje, akurát farbí ruky aj všetky nástroje, ktoré používame pri práci, ide to však potom vodou krásne dole. Vyrobili sme si niekoľko vianočných ozdôb, do ktorých sme slamkou urobili dierky, aby sa dali zavesiť. Adamko povykrajoval srdiečka, anjelikov a nechýbal ani traktor a motorka :-) Povrch ozdôb ozdobil radielkom.


S hmotou treba pracovať promne a je dobré odraať si z nej stále po menších kúskoch, lebo celkom rýchlo schne a potom už začína praskať. Zo zbytku čo nám ostal, Adamko vymodeloval svietniček na čajovú sviečku.


Vykrojemné ozdôbky sme nechali schnúť na radiátore do nasledujúceho dňa a už pri raňajkách nám svietila sviečka v novom svietniku :-)



 Ozdoby sme si večer zavesili na striebornú niť a ozdobili nimi vetvičky, ktoré sme si priniesli z vonku. Adamka potom viac zaujalo "pílenie" konárika, tak som vetvičky dozdobila sama. Ozdobil si však konárik aj do svojej izbičky a zaniesol si ho na nočný stolík, vraj aby mu tam voňali Vianoce :-)


Jááj už na mňa lezie, konečne... tá pravá vianočná atmosféra :-) Zajtra ideme nájsť ten náš pravý vianočný stromček, aby nás počkal na balkóne kým príde čas ho ozdobiť.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára