... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

sobota, 10. decembra 2016

Hráme sa s farbami v kuchyni

Experimentovali sme trochu s farbami. Potravinárske farbivo máme doma stále, pretože ho rada používam nielen pri pečení, ale aj v rôznych pokusoch a pri tvorbe rôznych pomôcok či senzory boxoch. 

Lentilková dúha
 Tento "pokus" je veľmi nenáročný a efektný, ohúril nielen Adamka, ale veruže aj mňa :-) Mikuláš nám doniesol v balíčku aj lentilky a ja som hneď vedela ako ich použiť :-) Poukladali sme s Adamkom lentilky do kruhu na tanierik a zaliali teplou vodou. Potom už stačilo len sledovať ako krásne sa dúha vytvárala.







Farebná kapusta

Chcela som Adamkovi ukázať, ako kvet, či rastlina pije vodu. No keďže doma nebol po ruka, žiaden kvet bielej farby, použili sme čínsku kapustu.Do štyroch pohárikov Adamko nalial vodu, potom sme v každom poháriky namiešali inú farbu.




Kapustné listy sme odelili od hlúbika, trošku zrezali ich spodok- zrezával Adamko a "nasadili" do pohárikov. teraz už stačí len počkať kým sa kapustné listy zafarbia. Ktovie ako dlho im to potrvá? :-)





Nuž a keď už nám ostalo trochu z farieb, nechala som Adakovi k dispozícii na hranie trošku modrej a zelenej (samozrejme účelovo) a čakala čo sa bude diať. Nechala som celé hranie a skúmanie na Adamka, len som mu pripravila k farbám pipetku a kuchynské utierky. Moje očakávania sa naplnili a on úplne sám objavil čo sa stane, ak zmiešame modrú a žltú farbu. To bol údiv a prekvapenie, presne takto to mám rada, ten ohromujúci zážitok, keď na niečo príde úplne sám :-)




"Mamkaaa, veď aha čo sa stalo, keď som kvapol do žltej modrú farbu, urobila sa zelená, hurááá" :-)
Tuším začnem nechávať ešte viac objavovania len na neho, pre mňa je to úžasné divadlo a pre neho obrovské obohatenie a zážitok že na to prišiel sám.
Ďalšie pokusy už mám pripravené pre prípad, že by sme s Adamkom dostali opäť záchvat bádania :-) alebo len bude vonku naozaj hnusné počasie a nám sa nebude chcieť vytiahnuť nošteky z teplého bytu. Ako trávite tieto zimné dni vy?
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára