... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

piatok, 30. decembra 2016

Silvestrovské prasiatka

U nás je zvykom každý rok si na Silvestra napiecť prasiatkové keksíky. Ono toho šťastia nikdy nie je dosť a tak si prasiatkom pre šťastie radi osladíme hlavne večer  pred začiatkom Nového roka. Minulý rok som robila takéto prasacie hlavičky, no a toho roku nám silvestrovskú tabuľu budú zdobiť okrem iného aj ružové prasiatka z lineckého cesta.


Použila som recept na klasické linecké pečivo no urobila som cesto len s polovičnej dávky...
- 370g hladkej múkyy
- 250g masla alebo hery
 - 150g práškového cukru
 - 3 žĺtka
- kôra z citrónu

Cesto som vymiesila spolu s pár kvapkami červeného potravinárskeho farbiva a nechala v chladničke odležať cca hodinku. Potom sme spolu s mojím najmenším pomocníkom (ten väčší staval s tatkom v izbičke stavebnicu a len sem tam zavítal do k uchyne... nadýchať sa koláčikovej vône a uždibnúť si kúsoček koláčika) povykrajovali ružové svinky a každej vtlačili namiesto očka hviezdičku.

Dva dni do termínu :-) juchuuu už sa ťa nevieme dočkať.

 
Na plnenie som použila úžasný domáci slivkový lekvár mojej svokrušky. A voalaaa.. prasiatka sú na svete. Zajtra zaujmú čestné miesto, medzi silvestrovskými dobrôtkami.


Idem ešte vyrobiť priania v orechových škrupinkách, aby sme si zajtra mohli opäť ako každý rok vyťahovať každý svoju novoročnú predpoveď. Ako trávite tieto dni vy?
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára