... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok 23. marca 2017

Akú farbu má voda?


No hotovo, včera došiel Adamko s tým, že voda je modrá. Vraj im to povedala, pani učiteľka v škôlke. Asi viem ako to povedala (pravdepodobne podľa mňa pri kreslení), ale nezvolila toto vyjadrenie šťastne, pretože moje dieťa si myslí, že voda je modrej farby a tak sme si to museli ukázať "na živo". 


Adamkovi som z machovej gumy nastrihala mráčik a kvapky... modré i biele (pre porovnanie) a zobrali sme si ich večer do vane, aby sme sa trošku pohrali a tiež si ukázali, že voda nie je modrá a dokonca ani biela, že jednoducho voda- NEMÁ FARBU. Že tu farbu preberá od vecí s ktorými príde do kontaktu.


Adamko síce uznal, že voda nie je modrá a že nemá modrú farbu, stále však tvrdil, že more modré je a tak bolo potrebné vysvetliť mu, ako to s tou farbou vody vlastne je. Doniesla som Adamkovi žltú priehľadnú nádobu a naliali sme do nej vodu. Opýtala som sa akú farbu má voda v nádobe... a odpoveď ma vôbec neprekvapila, práve naopak, očakávala som ju.. "žltú" radostne vykríkol Adamko. "Naozaj? Tak ju vylej". Adamko ju vylial a prekvapene skonštatoval, že žltá nie je, a tu prišiel čas vysvetliť mu, že more je modré preto, lebo sa jeho hladina odráža od oblohy.  Aké krásne. Ako krásne prirodzená je detská myseľ a ako krásne prirodzene dokáže spracovať aj tak ťažké zákonitosti.




Machová guma má úžasné vlastnosti a medzi nimi je aj to, že po namočení krásne priľne na povrch vane, či kachličiek- zábava zaručená. Adamko okrem toho, že porovnával modré a biele kvapky s vodou, vyskladával si obrázky (popýtal si nech mu vystrihnem aj slniečko :-) .)


 Zistil, že na vode machová guma pláva, tak si z mráčika vytvoril loďku a kvapky a slniečko boli pasažieri.



Zistil, že keď kvapku ponorí a pustí, vypláva (vyskočí) sama nad hladinu.



Adamko nakoniec aj naozaj "pršal" ... poslúžila nám na to fľaša s rozprašovačom :-)

Z vane sa Adamkov išlo veľmi ťažko, rúčky mal rozmočené ako žaba, a dostali sme ho odtiaľ iba pod podmienkou, že zajtra pokračujeme a dostriháme si blesky a vločku. 

Prajem krásne piatkové popoludnie.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára