... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

štvrtok, 1. júna 2017

Deň detí

Hurááá máme sviatok. My všetci, ktorí sme deťmi našich rodičov :-) No, ale aby to bol trošku významnejší deň aj pre Adamka, rozhodla som sa mu ho trošku spestriť.


Už do škôlky som pre neho šla s prepracovaný plánom v hlave a nachystanými pomôckami :-) Po ceste domov, sme vybrali schránku a tam sa z čista jasna objavil list adresovaný Adamkovi od škriatka Figliarika. Boli v ňom inštrukcie ako získať, v tento čarovný deň, poklad. Najprv však musí Adamko splniť 5 strááášne ťažkých úloh, za ktoré získa pečiatku. Ak splní všetky úlohy, dostane sa k mape, ktorá nám prezradí, kde sa poklad nachádza. 



Doobeda, kým Tomáško spal som narýchlo nakreslila mapu nášho "ihriska" za bytovkou, vymyslela úlohy a napísala sprievodný list. Jááj ešte teraz nám smrdí kúpelňa, čo som tam opaľovala strany listín :-D Dúfam, že sa to vyvetrá, kým prídeme s Adamkom domov, aby nič nezistil.


 Už do škôlky som išla po Adamka aj s pokladom, uloženým hlboko v útrobách kočíka a prikrytým všetkým možným. V duchu som sa modlila, aby bolo kedy krabicu, pardón poklad, podstrčiť na určené miesto.


Adamkovi zasvietili očká, hneď ako zbadal v schránke niečo podozrivé, iné ako zvyčajne. Pri oznámení, že je to pre neho som myslela, že od radosti možno aj odpadne :-D Vybehli sme domov prečítali list, zobrali potrebné veci a šup vonku plniť Figliarikove úlohy:

1. priniesť prírodniny, ktoré sú na obrázku.


2. spoznať aspoň jednu rastlinku (Adamko spoznal všetky tri)


3. prejsť prekážkovú dráhu (skákať, slalom na kolobežke, prejsť po čiare a bežať)



4. napísať kriedou ľubovoľné písmenko.


5. trafiť hokejkou loptičku do bránky.
Pri tejto úlohe som nestihla odfotiť, pretože bol Adamko triafaním natoľko zaujatý, že sa mi naskytla jedinečná príležitosť podstrčiť "poklad" a obálku s mapou na svoje miesta.


 Adamko za každú úlohu dostal pečiatku na ruku a po splnení všetkých si ich zrátal, či ich má toľko, koľko potrebuje na získanie čarovnej mapy. Mapu hravo s mojou menšou dopomocou našiel a tak sme začali poklad hľadať a šli cestou podľa mapy. Bolo to vôbec prvý krát čo sa Adamko orientoval podľa nejakého plánu a tak som bola zvedavá ako mu to pôjde. Dúfala som, že som to nakreslila dostatočne realisticky. Ale asi áno, lebo Adamko nakoniec poklad našiel.







 Poklad bol vypátraný a ja som vedela, že sa Adamko bude tešiť, ale až takú explóziu radosti som nečakala, výskal, kričal, smial sa, tááák sa tešil, že mi skoro slza ušla. A keď balíček rozbalil, radosť sa ešte viac vystupňovala. Poklad ukrýval novú knižku a kufrík so skladačkou, ktorú som nedávno objavila v bazáriku za pár centov. Joj ale oplatilo sa ju zobrať, toooľko radosti včera narobila. Dokonca akurát vtedy prišiel za nami aj tatko a Adamko chcel stavať hneď na mieste :-)







Adamko tatkovi hneď vyrozprával aké dobrodružstvo zažil, čo všetko musel splniť a ako sa dostal k mape. Ako bonus sme videli aj zajačika, vídavam ho tu už dlhšie sa potulovať, pravdepodobne sem zabehol z polí, čo sú neďaleko sídliska, no pre Adamka, to v tejto chvíli bol škriatok Figliarik, ktorý sa určite premenil na zajka, aby mohol pozorovať, ako nám ide hľadanie pokladu :-) 


Tomáško nám pomáhal hľadať z bezpečia kočiarika a v poslednej fáze, poklad nestihol nájsť, pretože zaspal. Na budúci rok, už ale budú hľadať spolu, a ja sa na to už teraz  veľmi teším :-)
Ako ste prežili Deň detí vy?
M.


2 komentáre: