... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

sobota, 15. júla 2017

Darček pre bračeka

 
S Adamkom sme vyrobili pre Tomáška darček. A došlo k tomu úplne spontánne. 
Keď bol Adamko malý, vyrobila som mu "zázračnú fľašu". Mal ju veľmi rád a motivovala ho k pohybu. 


Adamko nedávno videl túto fotku, na ktorej je ako bábätko s tou fľašou a navrhol, aby sme takú fľašu urobili aj Tomáškovi. Slovo dalo slovo, nazhromaždili sme potrebný materiál a kým Tomáško spinkal, vyrobili sme mu novú hračku.










Ak by ste si chceli podobnú fľašu vyrobiť aj vy, je to jednoduché a myslím, že aj z obrázkov zrejmé., Stačí pozháňať čo najviac pestrofarebných drobností, ktoré doma nájdete (stužky, gombíky, flitre, kamienky, pozlátka, korálky,...) nasypať ich do fľaše, zaliať to všetko vodou a potom už len dobre uzavrieť.
Hneď ako sa Tomáško zobudil vyskúšali sme, či sa mu bude hračka páčiť. No posúďte sami. Adamko chcel fľašku bračekovi darovať sám a tak od neho chcel, aby zavrel oči, keď zistil, že to Tomáško ešte neovláda, pomohol mu s tým sám :-)








 To, že fľaša úžasne motivuje bábätká k pohybu a k lozeniu sme si overili na vlastné oči, keď dovtedy náš "plazič" odrazu vstal na kolienka a začal sa húpať dopredu a dozadu. S Adamkom si ju potom kotúľali, resp. Adamko ju kotúľal a Tomáškovi vždy ušla, no zábava to bola pre oboch.






Pamätám sa ako som robila fľašu pre Adamka ja, tešila som sa, že sa s ňou bude hrať, že je to niečo odomňa pre neho. Teraz som mohla pozorovať, ako takéto pocity prežíva Adamko. Mal z toho veľkú radosť. A ja som mala radosť z neho. Z toho, že na bračeka myslí, z toho, že pre neho vlastnými rukami chce niečo vytvoriť, aj keď je to len takáto drobnosť. Ľúbim ich.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára