... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

streda, 19. júla 2017

Prečítané leto- O starých rodičoch

Prvé veľké prázdniny u babičiek. Nooo teda tým VEĽKÉ sa myslím 5 dňové u jednej a 3 dňové u druhej s prestojom doma. Ale aj tak, to tu ešte nebolo. Tak dlho odo mňa preč. Horšie to asi bolo pre mňa ako pre Adamka, keďže ho čakalo 5 úžasných dní, naplnených rôznymi zážitkami, počnúc cestovaním ku babke vlakom, šnorchlovanie v bazéne, až po vozenie sa na rôznych strojoch od džípu, traktora, bagra, kosačke, až po žeriav a brázdenie lesa s dedom.


 Zbalený (ruksak väčší ako on) bol Adamko už od rána a stepoval pri dverách kedy už pôjdu. Do poslednej minúty som neverila, že naozaj pôjde, lebo doteraz sa veľmi nechcel odo mňa hnúť. No tentoraz išiel a ja som si zas utrela slzu z oka nad tým, že mám doma už naozaj veľkého chlapčeka.





Pohľadnice
 Keď už mi bolo za Adamkom naozaj veľmi smutno, objavili sme si od neho v schránke prekvapenie. Adamko nám z prázdnin poslal pohľadnicu, ilustroval ju a vraj aj diktoval text úplne sám. Ďakujem ti babka naša(mami), že vieš čo mám rada, čo mi spraví radosť, čo je môjmu srdcu blízke, aká som a že takto mám pamiatku na Adamkove prvé prázdniny hmatateľne odloženú. Skúste si vyrobiť prázdninovú pohľadnicu pre svojich blízkych aj vy, stačí na to presne to čo máte práve po ruke. Či už kúsok papiera pomaľujete, polepíte, či len pokreslíte perom, to že potešia svojich adresátov je isté.



Fotkový záves
Pri odchode drobca som všetkým prízvukovala, že chcem veeeľa fotiek z toho čo robili, čo zažili, takže Adamko bude mať aj obrazovú spomienku. Aby si mohol fotky s babkou a dedkom prezerať častejšie, urobili sme mu do izbičky "fotkový záves" z drevených konárikov, ktoré sme si doniesli z prechádzky.




Výroba netrvala dlho. Adamko konáriky pomaľoval a natiahli sme na ne šnúrky. Fotky sme k šnúrkam pripli malými štipčekmi a záves teraz visí v Adamkovej izbičke pri posteli. K fotkám z prázdnin, sme pridali aj nejaké iné, ktoré si Adamko povyberal, aby nás tam mal všetkých. 



Rodinné pexeso/ knižka pre drobčeka
 Minule som Tomáškovi vyrobila mini knižočku s fotkami našich blízkych. S Tomáškom si ju často prezeráme a napadlo mi, urobiť si podobné rodinné pexeso. Vytlačila som fotky, všetkých členov, podlepila ich farebným papierom a pexeso bolo na svete.



Po návrate od jednej babky, prišiel dedo Viktorpo Adamka, aby ho odniesol k druhej babke atak bola príležitosť na to, aby sme ho spolu vyskúšali. Asistoval nám pri tom aj Tomáško. To bola zábava, keď sme otočili obrázok babky, tatka, či samých seba.




Tomáško mal o pexeso veľký záujem a začal nám ho pojedať, v záujme dokončenia hry a zachovania pexesa aj pre dni budúce, sme ho museli presťahovať z jeho dosahu :-) Mimochodom, hádajte kto vyhral?





Poobede si prečítali knižku, ktorú sme si minulý týždeň doniesli z knižnice. Zaujal nás totiž jej názov... Babka na rebríku a potom už utekali na vláčik smer druhé prázdniny.



A veruže im tam bolo super, boli hľadať draky v lese, ulovili diviaka, ktorého potom upiekli na ohni v zázračnej jaskyni (aby ste sa nezľakli v skutočnosti kúpili v obchode kuracie nôžky a upiekla ich babka v rúre :-D ), boli si omočiť nohy v jazierku, hrali bedminton a zažívali kopec ďalších dobrodružstiev.


Pre mňa osobne prázdniny u babky znamenali pobyt na záhrade, cvrlikanie cvrčkov za letných nocí, vôňu ovocia, zaváranie, motanie sa medi kvetmi a hrabkanie sa v hline, zbieranie a sušenie byliniek... také tie babské veci, veď to možno žienky poznáte :-)
Ako prežívate leto vy? Adamko si od babky doniesol ďalšie knižky, ešte z knižnice nášho tatka, ktoré sa chystáme prelúskať... Doktor Jajbolíto a Štrbavú opičku. Zbožňujem tie knižky a už sa teším ako si ich prečítame ( možno aj pod perinou s baterkou) s Adamkom a Tomáškom.
pekné letné dni prajem.
M.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára