... alebo ako sa hráme, tvoríme, varíme, vandrujeme a žijeme.

utorok, 1. augusta 2017

Hmatové doštičky


Dlho mi zrel v hlave nápad vyrobiť Tomáškovi niečo hmatové. Najprv som to skúsila s discovery bascet a keď som videla že to má u Tomáška úspech, skúsila som to poňať aj trošku inak.. plošne.
Stačilo mi k tomu 5 foto rámikov a zopár drobností, ktoré som vyhrabala doma. 


Na hmatové doštičky som sa snažila vybrať rôznorodý a navzájom od seba dosť odlišný materiál. Použila som filc, hubku na umývanie, chlpatú utierku, lepiaci suchý zips a bublinkovú fóliu. Výroba bola jednoduchá, stačilo vybrať z fotorámika sklo a jednotlivý materiál do rámika vlepiť. Z červenej doštičky som sklo nevyberala, iba som pod neho dala červený papier a priamo na sklo potom nalepila pásiky suchého zipsu. Tak má Tomáško vnemy hneď dva... hladký(sklenený) a drsný (suchý zips) povrch.


Pôvodne som chcela materiál do rámikov len vložiť, no veľmi rýchlo mi došlo, že ho tam treba dobre prilepiť, predsa len spôsob hrania sa polročného dieťaťa nie je k hračkám zrovna šetrný. Použila som obojstrannú lepiacu pásku. A potom už dostal doštičky Tomáško k dispozíci. Najprv som mu dala všetky naraz, zaujímalo ma totiž, ktorá ho zaujme ako prvá.



Ako som predpokladala, najlákavejšia mola modrá chlpatá utierka :-) Potom si, ale poprezeral aj ostatné doštičky. Niektoré len chytil, niektoré sa snažil zjesť, niektoré odhodil, s niektorými sa váľal a doštičku s bublinkouvou fóliou v závere zničil :-D






V závere z toho bolo šťastné dieťa a o to predsa pri akejkoľvek hre ide, že? Hmatové doštičky odkladám, určite sa ešte budú hodiť aj do bunúcna a možno k nim pribudne niekoľko nových kamarátok... už teraz mám veľké plány s kamienkami, alebo gombíkmi, špagátom či drievkami.


Užívajte teplé dni, najlepšie niekde pri vode, či v tieni stromov s nohami v lavóre :-)
M.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára